Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza 1. jednání baletu Giselle
Rafajová, Zuzana ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POLLERTOVÁ, Adéla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou prvního jednání baletu Giselle. Zaměřuje se na jeho dramaturgii, sled hereckých akcí a psychologii postav. Srovnává různé podoby prvního dějství z následujících zdrojů: původní libreto Théophilea Gautiera a Julese-Henriho Vernoye de Saint-Georges, poznámky ruského baletního mistra a repetitora Antoinea Tita, manuskript Henriho Justamanta, libreto Rostislava Zacharova, zjednodušený choreografický zápis Cyrila Beaumonta a zápis choreografie Leonida Lavrovského pořízený Natalií Konjusovou. Značná pozornost je věnována zejména Justamantovu rukopisu a záznamu Konjusové.
Fúze tanečních stylů současnosti
Hývnarová, Petra ; OPAVSKÁ, Andrea (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce upozorňuje na nově vznikající trend, kterým je fúzování tanečních stylů a technik. Na základě zkoumání společných principů a pedagogické praxe dvou vybraných profesionálních lektorů je přiblížen proces fúzování a jeho vliv ve výuce tance. Odborný text je doplněn zamyšlením nad tímto současným trendem, který je rozšířený hlavně v komerční sféře Problematika, kterou zde nastínuji, vytváří pouze úvod k dalšímu zkoumání a analýze principu, který se časem může stát mezníkem ve vývoji tance a taneční pedagogiky.
Český současný tanec v devadesátých lete ch 20.století
Opavská, Andrea ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; STAVĚLOVÁ, Daniela (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je reflexe a analýza situace na české současné taneční scéně v devadesátých letech minulého století a její proměna, která je sledována na čtyřech případových studiích konkrétních uměleckých osobností a jejich děl, Evy Černé a Karla Vaňka (Malé modré nic), Jana Kodeta (Jade), Lenky Flory (.a kde je Marie?) a Petra Tyce (Pád domu Usherů). Důraz je kladen na zachycení různorodosti kvalit pohybového materiálu, hledání původu jeho inspiračních zdrojů na základě získaných domácích i zahraničních zkušeností tvůrců. Pro pochopení hlubších souvislostí tohoto období bylo nutné stručně charakterizovat vývoj scénického tance před rokem 1989. Tato problematika je však zasazena do širšího kontextu proměny estetiky tělesnosti od šedesátých let 20. století a formování pojmu současný tanec s jeho obsahovým vymezením.
Dance for camera v ČR po roce 2000
Jandová, Markéta ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Dance for camera je tanečně filmový žánr, jehož popularita ve světě neustále narůstá a je mu díky tomu věnována stále větší pozornost z oblasti odborné i širší veřejnosti. To, jaká je situace v České republice, však dosud nebylo nikým přesně zmapováno. Práce je náhledem, uskupením, analýzou a přehledem děl žánru dance for camera, která se po roce 2000 v zemi začala umělci více vytvářet a zároveň nabízí vhled do 80. a 90. let, ve kterých hledá počátky dnešních tanečních filmů.
Hip hop ako tanečný štýl a jeho použitie v javiskovej choreografii
Machovičová, Simona ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Svoju diplomovú prácu som venovala hip-hopovému tanečnému štýlu - hip hop dance. Stručne som charakterizovala hip hop ako kultúru vo všeobecnosti a do hĺbky som sa zamerala na jednu z jeho najdôležitejších zložiek a tou je práve tanec. Opisujem vznik a postupný vývoj hip hop dance, charakterizujem samotný spôsob pohybu v tomto štýle a venujem sa jeho rozdeleniu a kategorizácii. Snažila som sa nájsť cestu, ktorú prešiel hip hop dance z ulice, kde vznikol, do tanečných škôl a štúdii a napokon až na divadelné javiská. Pátrala som po divadelných hip-hopových tanečných predstaveniach, ktoré sa tešia väčšiemu rozmachu práve tu v Európe a jedno z nich som si vybrala na podrobnú analýzu. V neposlednom rade je súčasťou mojej diplomovej práce aj výskum vo forme dotazníkov, ktorým som chcela zistiť mienku súčasnej tanečnej komunity na otázku hip-hopového tanečného štýlu a jeho použitia v javiskovej choreografii, a teda v divadelnom prostredí.
Moderné tanečné smery a ich vplyv na súč asnú tanečnú techniku
Bigošová, Viktória ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; OPAVSKÁ, Andrea (oponent)
V záverečnej diplomovej práci sa zaoberám históriou moderných tanečných techník, ich princípmi a pojmami ktoré sa s týmto obdobím spájajú. Taktiež si predstavíme významné osobnosti tohto obdobia. V ďalšej kapitole si priblížime podmienky vzniku súčasného tanca a pojmy s ktorými som sa najčastejšie stretla v tanečnej praxi. Štvrtá kapitola je venovaná konkrétnym pedagógom, s ktorými sme sa stretli počas štúdia na Akadémii múzických umení. Rozoberieme si konkrétne tréningové jednotky a pokúsim sa nájsť súvislosti a vplyv moderných techník na ich prácu. V poslednej kapitole si zhrnieme ako moderné techniky vplývajú na vývoj súčasného tanca, čo majú spoločné a akú úlohu a postavenie má tanec v dnešnej spoločnosti.
Hypermobilita a její rehabilitace
Hurníková, Adéla ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; MIKYSKOVÁ, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hypermobility a její rehabilitací. První část obsahuje stručný popis obecné problematiky a funkční testy, které se používají pro zjištění tohoto handicapu. Další část se zaměřuje na konkrétní typy rehabilitací, které jsou vhodné pro tanečníky a tanečnice s hypermobilním syndromem. Zmiňuji také pomůcky, které mohou pomoci zpevnit vazivo a okolní svaly kloubů, které jsou na tanečních trénincích zatěžovány, a zajistit tak správné fungování pohybového aparátu bez bolestí a potíží. V práci jsou také zařazena konkrétní cvičení s pomůckami, která mají sloužit jako orientační návod, jak se s tímto syndromem vyrovnat a kompenzovat jeho následky.
Hudba v choreografii interakce tance a hudby s využitím pohyb ových senzorů
Šťávová, Helena ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Diplomová práce nazvaná Hudba v choreografii s podtitulem Interakce tance a hudby s využitím pohybových senzorů si klade za cíl charakterizovat vztah mezi tancem a hudbou a vliv, který na tento vztah měl technologický pokrok v průběhu 20. století. V práci je věnována detailní pozornost možnosti využití pohybových senzorů, jsou představeny jejich základní typy a možnosti jejich využití v tvorbě. Na základě rozboru a analýzy vlastní magisterské choreografie Umění manipulace autorky, je popsán postup spolupráce mezi choreografem a skladatelem při tvorbě performance, která používá moderní technologii v podobě pohybového senzoru Hot Hand.
Telo v priestore, priestor v tele
Horváthová, Daša ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Diplomová práca obsahuje vypracovanie problematiky tela a priestoru v tanci. Úvodná časť obsahuje pojednanie o tele ako o živom organizme. Hlavná časť práce sa delí na kapitoly telových vrstiev - kože, svaly, kosti; gravitácie, rovnováhy a predstavivosti. V poslednej časti sa spájajú všetky uvedené fenomény a vyúsťujú v popis konkrétnych predstáv a zážitkov pri vykonávaní jednotlivých cvikov tréningu klasického tanca.
Tanec v současné japonské společnosti
Hayashi, Lucie ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; Švarcová, Zdenka (oponent)
Ve své disertační práci jsem se pokusila přiblížit postavení a vnímání tance v současné japonské společnosti z pohledu moderních metod tanečního výzkumu. Zaměřila jsem se na proměny postavení tance ve společnosti v průběhu 20. století a na počátku nového tisíciletí, především z hlediska profesionálního tanečního umění, jeho finanční i mediální podpory, vzdělání, povolání a společenské postavení tanečního umělce v oblasti různých tanečních žánrů. Kontext doplňuje zamyšlení nad současnými problémy japonské společnosti, které přístup národa k tanci do značné míry ovlivňují a sociologický průzkum ohledně vnímání tance z pohledu mladé generace, nechybí ani vhled do jazykového označování tance v současné japonštině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.